פרטים נוספים:
Under the auspices of the Bach Festival of the Jerusalem Baroque Orchestra
במסגרת פסטיבל באך של תזמורת הבארוק ירושלים
במסגרת פסטיבל באך של תזמורת הבארוק ירושלים
אנסמבל פניקס בכלים עתיקים מירנה הרצוג ניהול מוסיקלי
י.ס. באך: אמנות הפוגה
במסגרת פסטיבל באך של תזמורת הבארוק ירושלים
יסוקו היראטה כינור בארוק
אלמה מאיר-ניר קוֹרנטו וחלילית
רחל רינגלשטיין ויולה בארוק
סוניה נבות ויולה דה גמבה
מירנה הרצוג ויולה דה גמבה וניהול מוזיקלי
י.ס. באך: אמנות הפוגה
במסגרת פסטיבל באך של תזמורת הבארוק ירושלים
יסוקו היראטה כינור בארוק
אלמה מאיר-ניר קוֹרנטו וחלילית
רחל רינגלשטיין ויולה בארוק
סוניה נבות ויולה דה גמבה
מירנה הרצוג ויולה דה גמבה וניהול מוזיקלי
Ensemble PHOENIX on early instruments Myrna Herzog musical director
J.S. Bach: The Art of Fugue
(The Bach Festival of the Baroque Jerusalem Orchestra)
Yasuko Hirata baroque violin
Alma Mayer cornetto, recorder
Rachel Ringelstein baroque viola
Sonia Navot viola da gamba
Myrna Herzog viola da gamba and musical direction
אמנות הפוגה
(Die Kunst der Fuge)
, BWV 1080,
היא ללא ספק אחת מיצירות המופת שהלחין הגאון יוהאן סבסטיאן באך (1685-1750). ביצירה זו שבאך התחיל להלחין ב-1740 ולא השלים, הוא לוקח נושא פשוט ברה מינור ומפתח אותו באופן קונטרפונקטי בכל דרך אפשרית היצירה נכתבה בחמשות נפרדות עבור כל קול ולא צוין כלי מסוים. עד כה היא בוצעה על ידי מגוון רחב של כלי נגינה, הכוללים צ’מבלו, עוגב, פסנתר, תזמורות מודרניות וברוקיות, רביעיית כלי מיתר, מחשב, גיטרות, כלי נשיפה, חליליות, סקסופונים, ויולים וכלי מיתר בארוקיים. למעשה, אחד הדברים המהנים הוא לבצע את היצירה בכלים שונים, וכך לחשוף היבטים שונים שלה. אף פעם לא יימאס לנגן או להקשיב לה בגלל כל האפשרויות המרובות שלה בנוסף, לאמנות הפוגה יש קסם, פן מיסטי, כמעט אזוטרי שאי אפשר לתאר במילים. אפשר לומר בביטחון שזו זכות אמיתית – לכולנו – לנגן את המוזיקה הזאת
The Art of the Fugue (Die Kunst der Fuge), BWV 1080, is without a doubt one of the masterpieces composed by the genius of Johann Sebastian Bach (1685-1750). In this work, begun in 1740 and left incomplete, the composer takes a simple theme in D minor and explores it in counterpoint in every possible way.
Written in separate staves for each voice, the work was not assigned to any specific instrument. It has been performed by a wide variety of instruments, including the harpsichord, organ, piano, modern and baroque orchestras, string quartet, computer, guitars, brass, recorders, saxophones, viols and baroque strings. Actually, one of the fun things is to perform the work in different instrumentations, and thus reveal different facets of it. One can never get tired of playing or listening to it, with all its multiple possibilities.
In addition, the Art of the Fugue has a magical, mystical, quasi-esoteric charm which is impossible to put into words. One can say with confidence that it is a real privilege – for all of us – to play such a music.
Myrna Herzog
J.S. Bach: The Art of Fugue
(The Bach Festival of the Baroque Jerusalem Orchestra)
Yasuko Hirata baroque violin
Alma Mayer cornetto, recorder
Rachel Ringelstein baroque viola
Sonia Navot viola da gamba
Myrna Herzog viola da gamba and musical direction
אמנות הפוגה
(Die Kunst der Fuge)
, BWV 1080,
היא ללא ספק אחת מיצירות המופת שהלחין הגאון יוהאן סבסטיאן באך (1685-1750). ביצירה זו שבאך התחיל להלחין ב-1740 ולא השלים, הוא לוקח נושא פשוט ברה מינור ומפתח אותו באופן קונטרפונקטי בכל דרך אפשרית היצירה נכתבה בחמשות נפרדות עבור כל קול ולא צוין כלי מסוים. עד כה היא בוצעה על ידי מגוון רחב של כלי נגינה, הכוללים צ’מבלו, עוגב, פסנתר, תזמורות מודרניות וברוקיות, רביעיית כלי מיתר, מחשב, גיטרות, כלי נשיפה, חליליות, סקסופונים, ויולים וכלי מיתר בארוקיים. למעשה, אחד הדברים המהנים הוא לבצע את היצירה בכלים שונים, וכך לחשוף היבטים שונים שלה. אף פעם לא יימאס לנגן או להקשיב לה בגלל כל האפשרויות המרובות שלה בנוסף, לאמנות הפוגה יש קסם, פן מיסטי, כמעט אזוטרי שאי אפשר לתאר במילים. אפשר לומר בביטחון שזו זכות אמיתית – לכולנו – לנגן את המוזיקה הזאת
The Art of the Fugue (Die Kunst der Fuge), BWV 1080, is without a doubt one of the masterpieces composed by the genius of Johann Sebastian Bach (1685-1750). In this work, begun in 1740 and left incomplete, the composer takes a simple theme in D minor and explores it in counterpoint in every possible way.
Written in separate staves for each voice, the work was not assigned to any specific instrument. It has been performed by a wide variety of instruments, including the harpsichord, organ, piano, modern and baroque orchestras, string quartet, computer, guitars, brass, recorders, saxophones, viols and baroque strings. Actually, one of the fun things is to perform the work in different instrumentations, and thus reveal different facets of it. One can never get tired of playing or listening to it, with all its multiple possibilities.
In addition, the Art of the Fugue has a magical, mystical, quasi-esoteric charm which is impossible to put into words. One can say with confidence that it is a real privilege – for all of us – to play such a music.
Myrna Herzog