✽ התזמורת התימנית – מופע בכורה ✽

✽ התזמורת התימנית – מופע בכורה ✽

תאריך(ים) - 28 באוקטובר 2022
- 12:00 - 17:30
מעלה מפה...
פרטים נוספים:
✤ מופע בכורה – התזמורת התימנית ✤
שירים משנות ה50- ועד זמננו מאת אהרן עמרם, שלמה מוקעה, צ׳חיאני ועוד
✻ אורחים: ברכה כהן, אלרם עמרם
✻ ​תקלוט: יובל וואג׳ימה​
✻ מנהל מוזיקלי : איל וואהב (אל קאת)
תאריך יום שישי, 28/10/2022 ג׳ חשון תשפ״ג בשעה 12:00
מיקום: המפעל, רח׳ המערבים 3, ירושלים
 
 
✺ התזמורת התימנית הוקמה על ידי האמן אייל וואהב (EL KHAT) והאגודה לטיפוח חברה ותרבות לפני כשנה. התזמורת היא חלוצית וראשונה מסוגה בארץ. התזמורת כוללת 14 נגנים עם כלים אקוסטים קלאסיים כולל עוד, קנון, נאי, כינורות, צ׳לו, מיזמר, טבלה תימני, אורגן מזרחי ושירות מקהלה.
התזמורת מבצעת רפרטואר קלאסי של שירה תימנית עממית. שירה המוכרת ליהודי תימן בארץ משיריהם של הזמרים שפעלו בשנות החמישים והשישים כדוגמת שלמה צ׳חיאני, שלמה מוקעה, אהרן עמרם, שלום צברי ועוד.
בהופעה מיוחדת לפסטיבל תארח התזמורת את מלכת הזמר התימני הזמרת ברכה כהן, ואת אלרם עמרם בנו של גדול זמרי תימן אהרן עמרם ממשיך דרכו וסולן להקת ‘דיוואן אל ימן’ בביצועים חדשים לקלאסיקות של אביו ושל השירה התימנית
 
✺ יובל וואג׳ימה (Wa Jima Tapes)
אספן וחוקר מוסיקה ערבית ממרוקו ועד הודו בדגש על המזרח התיכון. וואג׳ימה יוציא אותנו למסע דרך סלילי הקסטה ומחט התקליט עם סט אנלוגי מהאוסף הפרטי שלו. מצלילי המזרח התיכון הישן ועד לחדש, לצד מקצבים צפון אפריקאים, בדגש על הרי האטלס והראי. נעבור בסצינת הדיסקו והפ׳אנק של ביירות וקהיר בשנות ה80 , עד שנגיע למחוזות תימן וחצי האי ערב והסביבה ונפגוש גם את הג׳אז האפריקאי בואכה אתיופיה פוגשת סודן..
 
 
✺ המופע מתקיים במסגרת פסטיבל תימא 2022 לציון 140 שנות התיישבות יהודי תימן בירושלים, ובשותפות פרויקט ברוטינה של הרשות לצעירים בעיריית ירושלים.
מקום האירוע
‎Bar HaMiffal בר המפעל‎
המעברים 3
ירושלים
קישור לרכישת כרטיסים:
קטגוריות אירועים:
דילוג לתוכן