טריו גבירול של אמיתי אריכא ופרויקט ה-D-ONE

טריו גבירול של אמיתי אריכא ופרויקט ה-D-ONE

תאריך(ים) - 4 בספטמבר 2022
- 21:00 - 23:00
מעלה מפה...
פרטים נוספים:
שירת אבן גבירול היא אחת השירות הנשגבות ביותר בשירת התרבות העברית. שירי המשורר האוהב והמיוסר משופעים בגילויי אהבה והתנצחות עם בוראו, דברי מחשבה והגות מקוריים ועמוקים מני ים ומעידים על הבנה מעמיקה בנפש האדם. שירתו השפיעה על כותבים והוגים גדולים ורבים ברחבי העולם התרבותי כולו.
לרגל 1000 שנה להולדתו, טריו גבירול יצא במופע המוקדש למשורר האדיר. המופע הוא פרי של מחקר ולימוד במגוון הטקסטים הפואטיים של המשורר אשר חדרו לדיוואן התימני (קורפוס השירה של יהודי תימן) ולסידור התפילה, גם כאלה שנשכחו במהלך השנים הרבות.
מתוך כך נולדה מוזיקה רעננה ללחנים העתיקים של שירי אבן גבירול וכן יצירות חדשות שהן עיבודים מקוריים לשירת התפילה של יהודי תימן.
חברי הטריו מצליחים לייצר סאונד הדוק וסוחף ששואב את כוחו והשראתו מעוצמת השירים ומעניק להם חיות מוזיקלית מפתיעה ומרוממת נפש. ההשפעות המוזיקליות מגוונות ושואבות השראה ממוזיקה תימנית, אתיופית אפריקאית ומערבית.
היצירה היא ענף נוסף של פרויקט ה – D-One שגואל לחנים וטקסטים עתיקים ממורשת תימן ויוצר מתוכם מוזיקה חדשה ובת-זמננו באופן שטרם נעשה עד כה.
חברי הטריו:
אמיתי אריכא – מחקר ועיבוד, שירה, יוקוליילי, סאז.
ירדן ארז – עיבודים והפקה מוזיקלית, גיטרה בס, כינור.
איתמר גוטמן – תופים
המופע מתקיים במסגרת פרויקט ברוטינה 2022 של הרשות לצעירים בעיריית ירושלים וצעירי הדיואן -הדור הצעיר של האגודה לטיפוח חברה ותרבות
 
20:00 פתיחת דלתות
תחילת מופע: 21:00
20 ש”ח לכרטיס
 
מוזמנים להגיע מוקדם וליהנות מהמטבח האיכותי: החלבי-צמחוני-טבעוני וכשר
מקום האירוע
‏נוקטורנו לייב Nocturno Live‏
בצלאל 7, ירושלים
ירושלים
קישור לרכישת כרטיסים: www.eventer.co.il/5x2n7
קטגוריות אירועים:
דילוג לתוכן